UDSTILLINGS­BILLEDER

Dirigent: Pierre Bleuse
Solist: Jean-Efflam Bavouzet, klaver

I. Stravinskij: Pulcinella Suite
M. Ravel: Klaverkoncert i G-dur
M. Musorgskij: Udstillingsbilleder

Koncerten varer cirka 1 time og 45 minutter. Der vil ikke være pause under koncerten.

Bemærk, at dørene til koncerten den 4. juni lukkes klokken 19.10, da koncerten overværes af H.K.H. Kronprinsessen

Koncerter

Find billetter
OBS! Da koncerten d. 4. juni overværes af H.K.H. Kronprinsessen åbnes dørene til Koncerthuset kl. 18.15 og lukkes kl. 19.10. Der vil ikke være koncertintroduktion kl. 18.30, som det ellers fremgår af billetterne.
Vi minder dig om, at du skal fremvise et gyldigt coronapas, når du ankommer til Koncerthuset. Du kan læse om reglerne for coronapas nedenfor. Vi gør opmærksom på, at vi tjekker coronapas uden for Koncerthusets indgang – vi anbefaler, at du har coronapasset klar, når du ankommer.
Husk, at det stadig er et krav at bære mundbind eller ansigtsvisir i hele Koncerthuset, også selvom du har et gyldigt coronapas. Det er dog ikke et krav at bære mundbind eller ansigtvisir, når du sidder på din plads i salen, eller hvis du er undtaget fra at bruge mundbind.
Koncerten varer cirka 1 time og 45 minutter. Der er ikke pause under koncerten.
Du kan læse om vores andre COVID-19-tiltag her: https://odensesymfoni.dk/info/opdatering-om- coronavirus/
Gyldigt coronapas
Når du ankommer til Koncerthuset, skal du fremvise et gyldigt coronapas enten elektronisk eller i papirformat.
Et gyldigt coronapas skal kunne dokumentere ét af følgende fire kriterier:
– At du har fået taget en negativ COVID-19-test (PCR- eller hurtigtest) inden for de seneste 72 timer. (Hvis du skal til koncert fredag kl. 19.30, må testen altså tidligst være taget tirsdag kl. 19.30).
– At du har færdiggjort dit vaccinationsforløb mod COVID-19.
– At du er påbegyndt et vaccinationsforløb mod COVID-19 (Et vaccinationsforløb anses
som påbegyndt mindst 14 dage og højst 42 dage efter den første dosis). Hvis du skal til koncert, før de 14 dage er gået (eller hvis der er gået over 42 dage, uden at du har modtaget andet stik), skal du fortsat enten lade dig teste eller kunne dokumentere at have været smittet tidligere.
– At du tidligere har været smittet med COVID-19. Du skal kunne fremvise et positivt resultat af en COVID-19-test, der er mindst 14 dage og højst 240 dage gammelt regnet fra tidspunktet, hvor testen blev foretaget.
Husk desuden at medbringe ID.
Undtagelser for fremvisning af coronapas:
– Børn under 15 år
– Personer, der af medicinske årsager ikke bør få foretaget en COVID-19 test
– Personer, der som følge af en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse ikke bør få foretaget en COVID-19 test

Instrumentationskunstens store mester Maurice Ravel spiller hovedrollen i denne koncert, hvor hans version af Musorgskijs berømte klaverværk er parret med den jazz-inspirerede klaverkoncert i G-dur. Musorgskijs mesterlige ørehænger fra 1874, baseret på en række malerier af vennen Victor Hartmann, er et godt eksempel på inspirationens kraft – en kraft som Ravel til gengæld ikke forlod sig på: “De dage er forbi, hvor en komponist rammes af inspirationen og i febervildelse nedskriver sine tanker på en stump papir. At komponere er 75% en intellektuel handling”. Ravel brugte to år på at skrive G-dur koncerten, og de var givet godt ud, for koncerten fik enorm succes, der holder sig til i dag.
Kom til en helt enestående musikalsk oplevelse, hvor du samtidig får lov til at hilse på vores kommende chefdirigent, Pierre Bleuse, der bliver orkestrets store inspirationskilde fra næste sæson. Vi ser virkelig frem til igen at få besøg af ham, og det kan du også roligt gøre.

Online programnote

Samarbejde med Syddansk Musikkonservatorium

– Pictures at An Exhibition

The great master of the art of instrumentation, Maurice Ravel, is the main character of this concerto where his version of Mussorgsky’s famous piano piece is paired with the jazz inspired piano concerto in G-major. Mussorgsky’s masterpiece from 1874 is based on several paintings by his friend, Victor Hartmann, who had passed away prior to the piece being written, and is a great example of the power of inspiration.

Ravel did not believe in the inspiration the same way: “We’ve gone past the days when the composer was thought of as being struck by inspiration, feverishly scribbling down his thoughts on a scrap of paper. Writing music is seventy-five percent an intellectual activity.” Ravel spent two years writing the G-major concerto, and it was well spent, because the concerto has gotten enormous success, which holds true to this day.

Come to a unique musical experience where you, at the same time, get the chance to meet our future principal conductor, Pierre Bleuse, who will become the orchestra’s main source of inspiration starting next season. We are truly looking forward to a visit from him again and so should you.

Gå til toppen

Obs!

Denne side undestøtter måske ikke din browser. Læs mere her om hvordan du kan opdatere din browser: http://browsehappy.com/

Ok, det er forstået!